Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju kariery tłumacza freelancera?
Jeśli wykonujesz tłumaczenia jako freelancer, z pewnością znasz już zalety marketingu swoich usług. Świadczenie profesjonalnych usług tłumaczeniowych oznacza znacznie więcej niż tylko pracę z językiem. Kiedy jesteś freelancerem, musisz zajmować się wszystkim, od fakturowania po szukanie nowych klientów.
Marketing poprzez media społecznościowe
Jeśli myśl o zimnych rozmowach telefonicznych napawa cię lękiem lub twoje umiejętności projektowe nie pozwalają na stworzenie atrakcyjnej ulotki e-mailowej, być może nadszedł czas, aby zapoznać się z marketingiem w mediach społecznościowych. Rzeczywiście, jeśli jeszcze nie używasz mediów społecznościowych do sprzedaży swoich usług, tracisz złotą okazję. Stare porzekadło, że nie jest to, co wiesz, ale kto, nadal brzmi prawdziwie dzisiaj - i witryn, takich jak LinkedIn są doskonałym sposobem, aby połączyć się z tymi, których znasz.
Aby pomóc Ci zacząć, poniżej przedstawiamy niektóre z głównych sieci społecznościowych, wraz z poradami, jak najlepiej wykorzystać każdą z nich. Szczęśliwego marketingu!
LinkedIn
LinkedIn to najpopularniejsza biznesowa sieć społecznościowa, od której warto zacząć, jeśli chodzi o marketing usług tłumaczeniowych i pozyskiwanie klientów. Nie jest to jednak tak proste, jak stworzenie profilu i jawne promowanie swoich usług.
Ten artykuł na LinkedIn Profile Tips z HomeWorkingClub.com podkreśla znaczenie traktowania swojego profilu jak wystawy sklepowej, ze wszystkim, od zdjęcia do sposobu mówienia o swoich usługach jest ultraprofesjonalny. Jak wskazuje artykuł, to jest biznes networking - nie sieci społecznych.
Kiedy już zbudujesz swój profil, ważne jest, aby regularnie publikować aktualizacje, które ugruntowują Twój autorytet. Oznacza to udostępnianie treści, które są naprawdę interesujące dla tłumaczy i klientów. Jeśli masz czas na napisanie własnych postów, które w subtelny sposób pozwalają zabłysnąć twojej wiedzy, tym lepiej. W ten sposób, gdy dotrzesz do ludzi i sprawdzą oni Twój profil, będą pod wrażeniem Twoich umiejętności i doświadczenia - i miejmy nadzieję, że zatrudnią Cię do kolejnego zlecenia tłumaczeniowego.
Facebook
Zgodnie z tym artykułem na temat statystyk Facebooka z Brandwatch, Facebook miał 2,375 miliarda miesięcznych aktywnych użytkowników na 3 kwartał 2018 roku. 1,49 miliarda z nich uzyskuje dostęp do platformy codziennie. Jako taki, jest to świetny sposób na łączenie się z innymi ludźmi, w tym z tymi, którzy mogą potrzebować usług profesjonalnego tłumacza.
Możesz szybko i łatwo założyć stronę biznesową na Facebooku, aby dzielić się informacjami z potencjalnymi klientami. Podobnie jak w przypadku LinkedIn, dobrym pomysłem jest dzielenie się odpowiednimi, użytecznymi treściami. Facebook jest również doskonałym miejscem do rozpoczęcia dyskusji na temat tłumaczeń, aby pokazać swoją wiedzę i pasję do swojej pracy.
Warto dołączyć do grup tłumaczeniowych na Facebooku, ponieważ wiele z nich często informuje o ofertach pracy dostępnych na całym świecie, a także zapewnia pomocną społeczność rówieśników.
Twitter
Twitter to o wiele więcej niż tylko pisanie o polityce i śledzenie celebrytów. Możesz ustawić swoje bio skoncentrowane na biznesie i używać platformy do dzielenia się aktualizacjami na temat swojej pracy, wraz z interesującymi i istotnymi treściami.
Twitter jest wielki leveller w zakresie tych, które można dotrzeć do. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś bezpośrednio tweetował do prezesów największych firm na całym świecie. Bądź kreatywny i przemyślany w sposób, że można dotrzeć i nigdy nie wiadomo, gdzie jedno połączenie może prowadzić!
Pinterest
Na Pintereście jest mnóstwo treści związanych z tłumaczeniami, więc jeśli masz oko do designu, może to być świetny sposób na reklamowanie swoich usług. Twórz ciekawe tablice i szpilki, które przyciągają wzrok i dostarczają informacji, a będziesz na dobrej drodze do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów.
Warto dokładnie przemyśleć swoje opisy na Pintereście, w tym słowa kluczowe i hashtagi, których używasz. Skup się na tłumaczeniach i freelancingu, aby przyciągnąć uwagę, której szukasz. Jeśli świadczysz jakieś dodatkowe usługi, takie jak publikowanie na papierze lub lokalizacja, pamiętaj, aby również je uwzględnić.
Końcowe przemyślenia
Z jakich platform mediów społecznościowych korzystasz, jeśli chodzi o marketing swoich usług tłumaczeniowych? Pamiętaj, że różne platformy są popularne w różnych krajach, więc warto skupić swoje wysiłki na odpowiednich platformach, aby zmaksymalizować szanse na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami.
YOU MAY ALSO LIKE
Krótki przewodnik tłumacza po Hobnobbingu
10 lingwistycznych hot-spotów, które powinieneś odwiedzić