Dlaczego chiński Dzień Singla jest świętem zakupów dla każdego

Słyszeliście kiedyś o Dniu Singla? Jest to największe na świecie wydarzenie związane z zakupami online, które przynosi więcej sprzedaży niż amerykański Black Friday i Cyber Monday razem wzięte! Zastanawiasz się, dlaczego nigdy o nim nie słyszałeś? Wiele osób jest na tym samym wózku! Ale wielu zagranicznych detalistów i sprzedawców internetowych zwróciło uwagę na Dzień Singla już lata temu. Jak mogliby tego nie zrobić, skoro wydarzenie to generuje miliardy i miliardy sprzedaży w ciągu zaledwie kilku godzin? Inwestowanie w usługi tłumaczeniowe jest jednym z kluczy do dotarcia do setek milionów chińskich kupujących i zgarniania kolejnych sukcesów każdego roku w Dniu Singla. Dowiedz się więcej o chińskim Dniu Singla, dlaczego jest to tak wielkie wydarzenie dla sprzedawców i kupujących, a także poznaj niektóre problemy, które utrudniają jego rozprzestrzenianie się na inne rynki zagraniczne. Co to jest chiński Dzień Singla? Historia mówi, że w latach 90-tych, niektórzy studenci z Uniwersytetu Nanjing chcieli stworzyć anty-walentynkową okazję. Wybrali datę 11 listopada, ponieważ przypominała ona cztery równoległe patyki - wizualną reprezentację samotności. Następnie święto to stało się popularne w całych Chinach. Ewoluowało nawet do punktu, w którym samotni Chińczycy umawiali się na randki w tym dniu, aby znaleźć potencjalnych partnerów. Ale to, jak przekształcił się w spektakl konsumencki, którym jest dzisiaj, było zasługą Alibaby. Za kadencji Jacka Ma, dyrektora generalnego Alibaby, firma postanowiła przekształcić nieformalną okazję w prawdziwe święto zakupów. Czy im się to udało? Pewnie, że tak, a nawet przerosło to ich oczekiwania! Zapomnij o Czarnym Piątku i Cyber Poniedziałku. Dzień Singla przynosi więcej dochodów niż oba te wydarzenia razem wzięte! Widząc, jak wielkim sukcesem okazał się Dzień Singla, Alibaba przemianowała go na Double 11. Zamiast świętować samotność, każdy, niezależnie od statusu związku, może zrobić sobie przyjemność, korzystając z obniżonych cen i promocji, którym nie sposób się oprzeć. Kolejnym powodem sukcesu jest popularność zakupów online w Chinach. Większość z nich dokonywana jest za pośrednictwem telefonów komórkowych poprzez platformy płatności bezgotówkowych, takie jak WeChat Pay i Alipay. Płatności bezgotówkowe sprawiają, że transakcje są łatwiejsze i szybsze dla setek i milionów zaawansowanych technologicznie chińskich kupujących. Czym różni się Dzień Singla od Black Friday i Cyber Monday? Pomijając liczby, tym, co odróżnia Dzień Singla od Black Friday i Cyber Monday, jest doświadczenie. W Black Friday i Cyber Monday chodzi przede wszystkim o ceny, podczas gdy Dzień Singla to zarówno ceny, jak i doświadczenie. Oprócz atmosfery "zrób sobie przyjemność", Alibaba rozpoczyna wydarzenie Double 11 galą, spektaklem świątecznym nie do poznania. Firma zaprasza gwiazdy z listy A, światowej klasy sportowców, animatorów, supermodelki i wiele innych. Są tu tacy ludzie jak Mariah Carey, Lionel Messi, Miranda Kerr i wiele innych gwiazd, a wszystko to pod jednym dachem! Uczestnicy i widzowie są zabawiane z występów i kuszące promocje produktów. Teraz to jest doświadczenie, że Black Friday i Cyber Monday nie może się równać w żaden sposób. Czy Dzień Singla zyskuje na popularności na rynkach zagranicznych? Tak! Wielu zagranicznych sprzedawców detalicznych z niecierpliwością czeka na Dzień Singla, odkąd zaczął on funkcjonować. Jednakże, większość globalnego sukcesu jest skoncentrowana w regionalnych sąsiadach Chin, a mianowicie w Japonii, Korei Południowej, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Znani detaliści z tego regionu i dominujące regionalne platformy handlu elektronicznego oferują promocje Double 11 na swoich rynkach. W rzeczywistości, dzięki Dealmoon, oferują je również milionom chińskich emigrantów. Dealmoon jest najlepszym sklepem internetowym, który jest przeznaczony głównie dla globalnej społeczności chińskich emigrantów. To zupełnie naturalne, że Dealmoon również przyłączy się do obchodów Dnia Singla. Jednakże, wszyscy oni nie mogą po prostu sprzedawać do chińskiego konsumenta bez znaczących zmian w ich cyfrowych strategii marketingowych. Dotarcie do chińskiej publiczności obejmuje inwestowanie w usługi tłumaczeniowe i tłumaczenie treści na uproszczony język chiński. To ma sens, prawda? Dlaczego chińscy klienci mieliby szukać produktów w języku angielskim lub innym języku obcym, skoro wolą swój język ojczysty? Kolejną kluczową częścią każdej międzynarodowej strategii marketingowej jest lokalizacja, czyli dostosowanie treści do potrzeb odbiorców docelowych. Tłumaczenie jest częścią lokalizacji, ale lokalizacja idzie o krok dalej. Obejmują one dostosowanie preferowanych przez odbiorców docelowych schematów kolorów, włączenie lokalnych i społecznych odniesień, uwzględnienie norm politycznych (na przykład chińskiej polityki Wielkiego Firewalla) i wiele innych. Jednak niezależnie od tego, jaką strategię lokalizacyjną przyjęli zagraniczni detaliści, przynosi im ona bardzo dobre rezultaty. Z pomocą usług lokalizacyjnych mogą oni znaleźć idealny sposób na przyciągnięcie większej liczby chińskich kupujących i stać się częścią bonanzy Dnia Singla. Każdego roku obserwują oni wzrost ogólnej sprzedaży, a chińscy klienci nie mogą się nasycić towarami zagranicznych marek. Czy zagraniczni sprzedawcy e-commerce mogą wskoczyć do wagonu z okazji Dnia Singla? Jak ze wszystkimi rzeczami, tak - jeśli wiedzą, co robią i jeśli robią to właściwie. Jak wyjaśniono wcześniej, dotarcie do chińskiej publiczności wiąże się z tłumaczeniem i lokalizacją. Zagraniczni sprzedawcy ecommerce muszą zainwestować zarówno w tłumaczenia, jak i usługi lokalizacyjne, jeśli chcą dotrzeć do chińskiego konsumenta. Muszą również pracować na zupełnie innych platformach marketingowych, do których nie są przyzwyczajeni. A. Standardowe strategie SEO nie będą działać na Baidu Baidu jest chińskim odpowiednikiem Google. Jeśli masz już świetną strategię SEO na platformie Google, przykro mi to mówić, ale nie będzie ona dla Ciebie zbyt dobra w Baidu. Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę jest polityka Great Firewall w Chinach. Jeśli Twoje treści mają politycznie naładowane posty przeciwko chińskiemu rządowi, to jest to pożegnanie z Twoją obecnością na Baidu. B. Obecność na chińskich platformach mediów społecznościowych Kolejną kluczową strategią marketingu cyfrowego w dzisiejszym środowisku biznesowym jest posiadanie silnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Problem polega na tym, że wiele z głównych platform społecznościowych, które znamy, czyli Facebook, Instagram i Twitter są również zakazane w Chinach. Najpopularniejszymi chińskimi platformami społecznościowymi są WeChat i Weibo. Mówiąc prościej, wracamy do punktu wyjścia. C. Wszystko musi być przetłumaczone na chiński uproszczony Twoja obecność w Baidu, WeChat i Weibo pójdzie na marne, jeśli Twoja strona i jej zawartość nie będzie obsługiwała tłumaczenia z angielskiego na chiński. Zagraniczni sprzedawcy dysponują budżetem i zasobami, które pozwalają im na zamówienie obszernych usług tłumaczeniowych. Nie jest tak w przypadku wielu małych i średnich firm oraz sprzedawców internetowych - zwłaszcza, gdy mają dziesiątki do setek produktów w swoich zasobach. Muszą oni przetłumaczyć wszystko: swoją markę, nazwy produktów, opisy produktów, materiały marketingowe i treści online. Trudności w lokalizacji doświadczenia związanego z Dniem Singla na rynkach zagranicznych Rzeczywiście, istnieje rosnący trend przenoszenia Dnia Singla pod drzwi klientów sklepów internetowych na całym świecie. Jednak po drodze pojawia się kilka przeszkód. Głównym problemem jest przeniesienie unikalnego chińskiego doświadczenia na rynki zagraniczne z ich własnymi kulturami konsumenckimi. A. Dzień Singla może być zbyt dużym wydarzeniem dla amerykańskich kupujących Dzień Singla nie przyjął się jeszcze wśród większości amerykańskich kupujących. Wielu z nich tak naprawdę nie wie o jego istnieniu, ale można też argumentować, że są już rozpieszczani wyborem w listopadzie. Black Friday i Cyber Monday są tak zakorzenione w amerykańskiej kulturze, że włączenie kolejnego wydarzenia zakupowego może spowodować przesycenie sezonu zakupowego. Można powiedzieć, że to bierze spektakl prawo z Singles' Day, jeśli był promowany w tym samym miesiącu z innymi szeroko oczekiwanych wydarzeń zakupowych. Ale Dzień Singla, Double 11, jakkolwiek byśmy go nie nazwali, już przykuwa uwagę wielu amerykańskich detalistów i sprzedawców. To tylko kwestia czasu, zanim stanie się on kolejną częścią amerykańskiej kultury konsumenckiej. B. Data 11 listopada kłóci się z uświęconymi tradycjami Dzień Singla przypadkowo wypada w tym samym dniu, co cenione święta w USA i Wielkiej Brytanii. 11 listopada to amerykański Dzień Weteranów i brytyjski Dzień Zawieszenia Broni. Promowanie imprezy zakupowej w tym samym dniu, aby uczcić pamięć weteranów wojskowych i poległych żołnierzy, byłoby wysoce nieczułe. Amerykańscy i brytyjscy sprzedawcy detaliczni i kupcy muszą więc siłą rzeczy wybrać inną datę. Ale czy bez 11 listopada nadal byłby to Dzień Singla? Debata toczy się wokół tego, jak odpowiednio dostosować go do własnej kultury konsumenckiej i pokonać bariery kulturowe i społeczne. Jak będzie wyglądał Dzień Singla w przyszłości na rynkach zagranicznych? Wnioski końcowe Dzień Singla powoli, ale nieubłaganie rozwija się na rynkach regionalnych, jak wyjaśniliśmy wcześniej. W końcu dotrze na rynek amerykański i europejski, a wraz z nimi do krajowych klientów. Zachodni detaliści i handlowcy muszą dorównać duchowi Dnia Singla. Mówiąc wprost, trzeba iść na całość lub do domu. Oznacza to oferowanie niezwykle konkurencyjnych stawek, być może nawet bardziej konkurencyjnych niż w przypadku innych lokalnych imprez zakupowych, aby zaznaczyć Dzień Singla jako wydarzenie całkowicie wyjątkowe i oczekiwane. Jeśli jest jedna rzecz, która idzie dla zagranicznych detalistów i kupców jest to, że chińscy kupujący są bardziej skłonni do zakupu zagranicznych towarów markowych, ponieważ wiedzą, że otrzymują towary wysokiej jakości. Mimo, że już odnoszą sukcesy w sprzedaży online, będą musieli zrobić o wiele więcej, jeśli chcą przenieść i zlokalizować doświadczenia Dnia Singla do swoich krajowych klientów. Lokalizacja jest zdecydowanie istotnym zagadnieniem, choć zależy to od każdego kraju. Jasne jest, że istnieją pewne problemy z przeniesieniem Dnia Singla do amerykańskich i brytyjskich konsumentów. Dokładnie jak to zrobią jest każdy zgaduje w tym momencie, ale będą one pochodzą wokół w końcu. Nie mają zamiaru się poddawać, ponieważ możliwości handlowe związane z Dniem Singla są zbyt atrakcyjne, aby je zignorować. Zachodni detaliści i handlowcy muszą również wykorzystać wysiłki Alibaby, aby zmienić wizerunek z celebracji statusu singla na okazję do zrobienia sobie przyjemności. Dzień Singla zadziałał dla Chin, ale Double 11 może zadziałać dla całego świata. W niedalekiej przyszłości może stać się kolejnym oczekiwanym wydarzeniem zakupowym, na które każdy będzie czekał z niecierpliwością, tak samo jak na swoje lokalne tradycje zakupowe.
MOŻESZ RÓWNIEŻ POLUBIĆ Jak sprawdzić jakość swojego tłumaczenia? Co to jest tłumaczenie przysięgłe i kiedy należy z niego skorzystać?