Czym jest transkreacja i czy moja firma jej potrzebuje?

Internet może być wspaniałym narzędziem, jeśli prowadzisz małą firmę. Przy stosunkowo niskich nakładach można stworzyć stronę internetową, która działa jak witryna sklepowa dla całego świata - a dzięki dostępności profesjonalnych usług tłumaczeniowych, można sprzedawać niemal wszędzie na świecie. Profesjonalne usługi tłumaczenia stron internetowych od Tomedes W ciągu ostatniej dekady firma Tomedes dostarczyła niezliczone usługi tłumaczenia stron internetowych klientom na całym świecie. Współpracujemy z nimi, aby stworzyć doskonałe obcojęzyczne wersje ich stron internetowych w celu budowania ich marek i dochodów. Nasi eksperci w dziedzinie tłumaczeń marketingowych są w stanie wykorzystać swoją szczegółową wiedzę na temat lokalnych uwarunkowań, aby zapewnić, że każda strona internetowa będzie dokładnie odpowiadać oczekiwaniom klienta. Czasami jednak samo tłumaczenie marketingowe nie wystarcza... Argumenty przemawiające za transkreacją W niektórych przypadkach dostarczenie przekazu, który osiągnie pożądany przez klienta rezultat w innym kraju, wymaga transkreacji. Proces ten łączy tłumaczenie z bardziej kreatywnym podejściem - stąd nazwa. To coś więcej niż lokalizacja, czyli usługa polegająca na dostosowaniu tłumaczeń do oczekiwań kulturowych nowych odbiorców. Transkreacja rozpoczyna się od skupienia się na celach klienta i czerpie elementy z oryginalnej dokumentacji, tworząc jednocześnie nowe podejście, które lepiej trafi do odbiorców docelowych. Transkreacja może obejmować napisanie od podstaw nowego tekstu w języku docelowym, przerobienie lub zastąpienie straplin i chwytliwych haseł, wymianę zdjęć i wiele innych. Nic nie jest święte - nawet nazwa i logo firmy mogą być poddane rewizji w ramach procesu transkreacji, jeśli oznacza to, że firma będzie lepiej odbierana przez nowych odbiorców. Czy moja firma potrzebuje usługi transkreacji? To, czy potrzebujesz usługi transkreacji, zależy od tego, czym zajmuje się Twoja firma i gdzie zamierza działać. W niektórych przypadkach, tłumaczenie i lokalizacja będą wszystkim, czego potrzebujesz. W innych konieczne będzie pełne podejście do transkreacji, aby zmaksymalizować swój sukces w kulturze docelowej. Transkreacja: od czego zacząć Jeśli czujesz, że potrzebujesz usługi transkreacji, pierwszym krokiem jest rozmowa z profesjonalną agencją o tym, co próbujesz osiągnąć. Rozmowa ta pozwoli określić najlepszy sposób postępowania, odpowiadający konkretnym potrzebom. Specjalista od transkreacji będzie w stanie doradzić i wskazać, które elementy obecnych materiałów marketingowych będą dobrze odbierane przez docelowych odbiorców, a które trzeba będzie dopracować lub nawet całkowicie przerobić. Wykorzysta on specjalistyczną wiedzę lokalną, aby rozważyć wpływ Twoich materiałów, biorąc pod uwagę wszystko, począwszy od względów politycznych i religijnych, a skończywszy na kulturowych dziwactwach. Jeśli potrzebna jest transkreacja, proces rozpocznie się z myślą o ostatecznym celu. W kategoriach marketingowych jest to zazwyczaj połączenie tego, jak chcesz, aby odbiorcy czuli się w odpowiedzi na Twoje komunikaty i jakie działania chcesz, aby w rezultacie podjęli. Twój specjalista od transkreacji będzie pracował z Tobą, aby to osiągnąć. Korzyści z transkreacji Wielu klientów początkowo obawia się procesu transkreacji, ponieważ czują, że "tracą" część swojej marki, zmieniając tak wiele. Jednakże, z właściwym zespołem ds. transkreacji, możliwe jest znaczne zwiększenie wartości marki przy zachowaniu tego samego etosu i wizji, nawet jeśli wiele elementów wizualnych - a nawet nazwa - może się różnić. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że firma otrzymuje kampanię marketingową i materiały, które są skoncentrowane na danej grupie odbiorców. Może to spowodować, że kampania będzie miała o wiele większy wpływ niż ten, który można osiągnąć po prostu adaptując istniejącą kampanię i próbując wtłoczyć ją w kulturę nowej grupy odbiorców. Jeśli jest dobrze przeprowadzona, oznacza to, że transkreacja może skutkować wzrostem sprzedaży, lepszą świadomością marki, a nawet zwiększoną lojalnością wobec marki. I jaki biznes mógłby się temu sprzeciwić? Końcowe przemyślenia Czy Twoja firma korzystała z usług transkreacji? Co przekonało Cię, że transkreacja jest potrzebna, a nie tylko tłumaczenie i lokalizacja? Zostaw komentarz poniżej, aby podzielić się swoimi doświadczeniami.
MOŻESZ RÓWNIEŻ POLUBIĆ Jak sprawdzić jakość swojego tłumaczenia? Co to jest tłumaczenie przysięgłe i kiedy należy z niego skorzystać?